Ons team

Ons Team

Alt Text

Anne-Claire Kanne

Groep 1/2 & 4

‘Elke dag is een verrassing en een uitdaging. Kinderen geven me positieve energie en blijven me verbazen. Ze kunnen hier zichzelf zijn – net als de leerkrachten en ouders overigens.’

Alt Text

Bram Roding

Groep 7-8, zij-instromer

‘De oprechte en soms keiharde eerlijke natuur van kinderen spreekt me ontzettend aan. En ik gun ze de gelukkige tijd die ik zelf op de basisschool heb gehad. Op déze basisschool nota bene: de Voorweg was mijn school, de plek van mijn jeugd. En nu is het de plek voor mijn toekomst.’

Alt Text

Denise Damsteek

Intern begeleider

‘Ik vind het heerlijk om elke dag bezig te zijn met de ontwikkeling van kinderen. Ik geniet ervan kennis over te dragen en probeer altijd het leren zo leuk mogelijk te maken. Op de Voorwegschool kan dat ook goed: het is een veilige plek waar iedereen, zowel kinderen als teamleden, zichzelf mag en kan zijn.’

Alt Text

Dorine van Buuren

Groep 5 en remedial teaching

‘Het onderwijs zit in mijn bloed: ik kom uit een onderwijsfamilie. Het is zo mooi dat je een kind kunt helpen zich sociaal, emotioneel en cognitief te ontwikkelen. Al dertig jaar zit ik bij de Voorwegschool… tja, ik denk dat het toch wel die unieke sfeer is. Het zit ‘m vooral in hoe we als collega’s met elkaar en ons vak omgaan.’

Alt Text

Eline van Bakel

Groep 1/2

‘Ik begeleid kinderen graag in hun ontwikkeling. Ik geniet elke dag weer van hun mooie verhalen, wijze opmerkingen en grappige uitspraken. Het is gewoon een gezellige school met een fijne werksfeer.’

Alt Text

Esther Vreeburg

Groep 1/2 & 3/4

‘Het werken binnen het onderwijs vind ik inspirerend. Geen enkele dag is hetzelfde. En waar de kinderen elke dag wat nieuws leren, leer ik ook elke dag weer iets bij. Ook van mijn collega’s. We verliezen de kwaliteiten van de ander niet uit het oog.’

Alt Text

Helen Smith

Groep 1-2

‘Ik kwam via een stage terecht bij de Voorwegschool en ben niet meer weggegaan. Wat een leuk team hier! Het is ook een school met een duidelijke visie, dat spreekt me aan. Ik vind het een voorrecht om leerkracht te zijn: je helpt de volgende generatie, je leert de kinderen hun zelfvertrouwen te vergroten, je stimuleert ze meer uit zichzelf te halen dan ze zelf voor mogelijk houden.’

Alt Text

Hubertine Kooistra

Groep 8

‘Ik vind het heerlijk om met kinderen te werken. Allemaal zijn ze weer anders. De interactie met hen is iets waardevols, het geeft een goed gevoel als je kinderen iets mee kunt geven. Ik hoop zelf nog vaardiger te worden. Ik streef er altijd naar mijn lessen zoveel mogelijk af te stemmen op de leerbehoefte van iedere afzonderlijke leerling.’

Alt Text

Ingeborg Hofstra

Leerlingenondersteuning

‘Ik kan kinderen stimuleren. Ik geef de ondersteuning die leerlingen nodig hebben om verder te komen in de eigen leerontwikkeling. Op de Voorweg voel ik me echt thuis. Wat er ook gebeurt en hoeveel er ook verandert, we hebben nog steeds een team dat er samen voor gaat.’

Alt Text

Jasmine Louist

Groep 5

‘Ik wil graag een bijdrage leveren aan een goede toekomst voor kinderen. Het fijne team en de prettige sfeer helpen daar enorm bij.’

Alt Text

Jasper van der Veldt

Invalkracht

‘Ik haal veel voldoening uit wat ik bereik bij kinderen: je ziet dat ze zich mede door jouw toedoen ontwikkelen. Ik hoop op de Voorweg te leren de stof nog beter over te brengen. Er hangt een heel prettige sfeer hier. Leuk dat het team behoorlijk gemengd is: er zijn ook aardig wat mannelijke leerkrachten.’

Alt Text

Jelle Puts

Groep 3-4

‘Ik wil kinderen niet alleen taal en rekenen leren maar ook dingen over natuur, sociale omgang en wat je moet doen als je fietsband lek is. Ik kan hier veel zelfstandigheid bij de kinderen leggen, ook in de jongste groepen. Niet alles hoeft te worden voorgekauwd. Op de Voorweg is veel samenwerking tussen onder-, midden- en bovenbouw. Dat is erg prettig. Gezellig met z’n allen op hetzelfde eiland!’

Alt Text

Jesse Roemer

Groep 3

‘Je zou kunnen zeggen dat het onderwijs met de paplepel is ingegoten. Het mooie is vooral dat we kinderen elke dag weer kunnen laten groeien. Ik ben hier als stagiair begonnen. Iedereen laat je hier meteen thuisvoelen, dat is heel bijzonder. Je ziet dat ook terug bij de kinderen.’

Alt Text

Lisanne van der Horst

Groep 1/2

‘Ik heb de Voorweg al meegemaakt als leerling. Daarna als stagiair, en nu als leerkracht. Geen dag is hetzelfde. Dat maakt het werk inspirerend en leuk.’

Alt Text

Manja Liesker Rozema

Groep 6

‘Werken met kinderen is het mooiste wat er is. Ze zijn tot enorm veel in staat. Het is geweldig om te zorgen dat de talenten optimaal worden benut, ook samen met de ouders. Sfeer is daarbij erg belangrijk: een blij kind in de klas leert beter en gaat ook blij naar huis. Dat geldt voor mezelf ook. De goede samenwerking met de collega’s inspireert me en stimuleert me een steeds betere juf te willen worden.’

Alt Text

Marcel ter Horst

Groep 7 en remedial teaching

‘Ik haal plezier uit het anderen iets bijbrengen. Het doet me goed als ik zie dat kinderen succes met iets hebben en trots zijn op zichzelf. Ik zie het als mijn missie te werken aan het zelfvertrouwen en de prestaties van kinderen. De ervaring die op de Voorwegschool is opgebouwd helpt daar enorm bij. In een veilige omgeving bereiden we de kinderen voor op het leven in de maatschappij.’

Alt Text

Marco Dekker

Directeur

‘Werken in het onderwijs is dankbaar. En werken met leerlingen en een team is vooral heel leuk. En ik kan mijn creativiteit kwijt. Dat ik dat juist op de Voorwegschool kan doen, maakt het alleen nog maar bijzonderder. Het is een vriendelijke school, een school waar je je kinderen veilig kunt achterlaten. Een school met een rijke geschiedenis en een interessante toekomst, en die mag ik mee helpen vormgeven.’

Alt Text

Marianne Heddes

Groep 4

‘Ik wil vooral met kinderen werken en ze een fijne tijd op de basisschool geven. En natuurlijk wil ik ze wat leren. Ik werk al meer dan dertig jaar op deze school, dat zegt toch wel wat. De sfeer en het team spelen daar natuurlijk ook een belangrijke rol in.’

Alt Text

Marije Siegerist

Vakleerkracht gym

‘Als gymleerkracht heb ik de mogelijkheid mijn interesse voor sport en bewegen over te brengen op kinderen. Ik wil hen motiveren het beste uit zichzelf te halen. De collega’s zijn op een fijne manier betrokken. Ze zijn er niet alleen voor de leerlingen maar ook voor elkaar.’

Alt Text

Robin van der Heijden

Leraar in opleiding

‘Ik wil kinderen iets leren. Het is zo mooi te zien hoe kinderen groei doormaken. Dat ik daar een bijdrage aan lever, voelt ontzettend fijn. Het is een dankbaar vak. Ik ben er trots op dat ik mezelf juf mag noemen. De Voorweg is bovendien ontzettend prettig. Het woord ”samen” staat centraal.’

Alt Text

Sander Schavemaker

Conciërge

‘Werken op een school kwam op mijn pad. Ik vind het ontzettend leuk, omdat ik met iedereen te maken heb: de kinderen, de ouders en de collega’s. Als conciërge kan ik veel voor de school betekenen: er zijn altijd veel klussen voor mij te doen. Ik voel me hier heel erg thuis.’

Alt Text

Silvia Mostert

Groep 1/2

‘Het onderwijs spreekt me aan door de mix van werken met kinderen, ouders, collega’s en instanties. De interactie met de kinderen, het leren en het ontdekken maken elke dag weer een feestje. De gemengde leerlingenpopulatie op de Voorwegschool is interessant en leerzaam.’

Alt Text

Simon Westerling

Groep 7 en 8

‘Ik praat van nature ontzettend veel, en het is heerlijk dat ik dat gewoon kwijt kan in dit beroep. En op deze school mag ik, ook als leerkracht, volledig mezelf zijn. Natuurlijk is het ook geweldig om alle nuttige en nutteloze feitjes die in mijn hoofd rondzweven aan de kinderen over te dragen.’

Alt Text

Thomas Golstein

Groep 7-8

‘Lesgeven is iets ontzettends moois. Iemand een stapje verder brengen in zijn of haar ontwikkeling en dat mogen aanschouwen doet mij grote deugd. En ik mag de hele dag praten over van alles en nog wat. Aan de Voorweg kun je jezelf zijn. Ook de ouders en kinderen dragen bij aan de prettige, veilige sfeer.’